0
Weekly Muse

Muse of The Week: Larisse Mac Donald

Sociaal hoogbegaafd, intelligent, een goed gevoel voor trends en een prachtige vrouw met heel veel mooie sproetjes! Zo zouden wij onze muse of the week omschrijven. Wij spreken deze week met pr topper Larisse Mac Donald (30 jaar) uit Amsterdam. Larisse werkt al ruim 2 jaar als senior Consultant bij top pr bureau UPR. We vroegen ons of het glamour beeld dat vele van ons hebben over een carrière in de pr ook klopt! Wij zijn benieuwd!

Larisse super leuk om je weer eens te zien. Hoe gaat het nu met je?

”Het gaat goed! Ik heb een na mijn studie vijf jaar in Berlijn gewoond. Ik heb daar onder andere gewerkt als social media en influencer relation manager bij Zalando. Ik ben inmiddels alweer een paar jaar terug in Amsterdam en nu werk ik bij UPR als senior consultant. UPR vertegenwoordigt topmerken zoals Filippa K, Bang & Olufsen, Tiffany & Co. en Uniqlo om er maar een paar op te noemen.”

Hoe ziet een gemiddelde werkdag er uit?

”Ik zeg altijd dat in de PR is geen enkele dag hetzelfde. Een gemiddelde werkdag begint met mails beantwoorden, verhalen pitchen & het opvolgen van klanten, collecties uitzetten maar ook het uitwerken van creatieve voorstellen en dan verdeel je de tijd over de merken waar je verantwoordelijk voor bent. De uitdaging zit hem in het feit dat je bij ieder merk moet denken in hun DNA, zonder er teveel in mee te gaan, je moet dus ook sterk in je schoenen staan om de merken een PR advies te geven. Tenslotte moet je altijd creatief zijn en open staan voor nieuwe impulsen want merken zijn dynamisch en in deze wereld veranderd er veel en snel.”

Wat was de tofste klus of merk waarvoor je een klus hebt mogen doen?

”De tofste klus die ik tot op heden heb gedaan is toch wel de lancering van UNIQLO in Nederland, een Japanse retailer die een nieuw soort Essentials introduceert, genaamd LifeWear. Dit was een hele spannende klus maar ook heel leuk omdat een dergelijke lancering zowel corporate PR als sterke Product PR vergt. ”

Wat wij ons vooral afvragen.. Is het werken in de pr echt zo glamureus als dat het vaak lijkt als buitenstaander?

”Ja en nee, PR is heel dynamisch dus soms is het glamour maar vaak is het ook echt hard werken achter de schermen. Het eindresultaat is vaak glamoureus, maar het uitwerken ervan is hard werken en veel strategisch omdenken. Ik zie mezelf ook liever achter de schermen, dan in de spotlight want die is voor de merken die ik vertegenwoordig, pers, influencers of stakeholders. “

Je bent op dit moment heel happy met je werk, maar waar zie je jezelf over 5 jaar? 

” Ojee, ik leef echt met de dag! Maar ik zie mezelf in de toekomst ergens in de strategische helikopter een merk vertegenwoordigen wat goed bij mij past op global niveau, om zowel Duitsland als Nederland te vertegenwoordigen. Beide markten fascineren mij, de Nederlandse markt is mijn thuismarkt maar Duitsland is na 5 jaar ook bekend terrein geworden en dat blijft dus ook zeker interessant en niet onbemind. Ik zie mezelf ook wel weer voor een buitenlands avontuur gaan, de Wanderspirit blijft altijd lokken. ”

Meer weten over Larisse?
Volg: @larissemacdonald

Op Muse Weekly lees je wekelijks interviews met inspirerende vrouwen. Volg @museweekly op instagram.

Fotografie foto’s in het artikel: @annabellehardeveld

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply